Agendy úřadu
Agendy Úřadu MČ Praha – Petrovice
- Je kontaktním místem veřejné správy (Czech POINT)
- Pronajímá bytové a nebytové prostory
- Pronajímá hrobová místa
- Provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování pravosti podpisu
- Přijímá nájemné z bytových a nebytových prostor ve svěřené správě
- Přijímá poplatky za pronájem hrobového místa
- Přijímá přihlášení k trvalému pobytu a ohlášení změny místa trvalého pobytu
- Přijímá žádosti o kácení dřevin rostoucích mimo les
- Vybírá poplatky za užívání veřejného prostranství
- Vybírá poplatky ze psů
- Vybírá poplatky z pobytu
- Vydává platební výměry na neuhrazené místní poplatky
- Vydává řády pro místní veřejné pohřebiště, jehož je provozovatelem
Úřad MČ Praha – Petrovice
- Postavení a působnost upravuje zákon č. 131/2000 Sb. o hl. m. Praze v platném znění a obecně závazná vyhláška č. 55/2000 Sb. hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hlavního města Prahy (Statut hl. m. Prahy). Působnost a činnost upravují také další obecně závazné vyhlášky hl. m. Prahy či jiné právní předpisy a vyhlášky. Úřad MČ navenek vystupuje jako právní subjekt s vlastní strukturou, odpovídající zajištění činnosti rozpočtové organizace.
- Vztahy pracovníků Úřadu MČ k orgánům městské části (starosta, Rada MČ, Zastupitelstvo MČ) upravuje zákon č. 131/2000 Sb. o hl. m. Praze a Statut hl. m. Prahy.
- Úřad MČ tvoří starostka, místostarosta a zaměstnanci městské části zařazení do Úřadu MČ. Postavení, úkoly a pravomoci úřadu MČ jsou dány zejména zákonem č. 131/2000 Sb. o hl. m. Praze a Statutem hl. m. Prahy.
- Pracovně právní vztahy pracovníků Úřadu MČ jsou upraveny platnými právními předpisy a pracovními náplněmi. Veškeré plnění úkolů pracovníků Úřadu MČ a organizace vyplývá z pracovně právních vztahů upravených Zákoníkem práce, vnitřních směrnic a opatření.
- Vnitřní směrnice a opatření vydává starostka MČ.
V oblasti samostatné působnosti
- plní úkoly, které mu uložila Rada nebo Zastupitelstvo městské části
- pomáhá komisím Rady MČ a výborům Zastupitelstva MČ v jejich činnosti
V oblasti přenesené působnosti
- vykonává státní správu ve stanoveném rozsahu
Starostka městské části Praha – Petrovice
- je nadřízena všem zaměstnancům Úřadu městské části Praha - Petrovice
- plní funkci statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních předpisů
- zabezpečuje plnění usnesení Rady městské části Praha - Petrovice a Zastupitelstva městské části Praha - Petrovice
- řídí a kontroluje činnost zaměstnanců Úřadu městské části Praha - Petrovice
- stanoví platy zaměstnancům Úřadu městské části Praha - Petrovice podle zvláštních předpisů
Tajemník Úřadu městské části Praha – Petrovice
- Funkce tajemníka úřadu městské části není zřízena, tuto funkci vykonává starostka městské části.
Pracovníci Úřadu městské části Praha – Petrovice
- Vykonávající činnosti v oblasti samostatné a přenesené působnosti. Základními organizačními jednotkami Úřadu MČ jsou odbory, členící se na oddělení. Sekretariát a Místní knihovna jsou samostatnou zvláštní organizační jednotkou.
Informační systém
Úřad městské části Praha - Petrovice používá informační produkty:
1) pro svou vnitřní potřebu:
- E-Spis - spisová služba
- VEMA - program pro zpracování mezd
- ASPI - sbírka zákonů
- MYSIS - katastr nemovitostí
- GORDIC - daně, poplatky, účetnictví
- GORDIC-VYK - inventarizace majetku
- EMA - evidence majetku
- DES - domovní evidenční správa
- SOM - správa obecního majetku
- TRIADA - evidence obyvatel
2) pro potřebu informování občanů:
- elektronická podatelna: podatelna@prahapetrovice.cz [1] (pouze pro podání opatřená kvalifikovaným certifikátem - el. podpisem)
- webové stránky: www.prahapetrovice.cz [2]
- e-mailové adresy: info@prahapetrovice.cz [3]