Kde ohlásit poruchu

Poruchy veřejného osvětlení v hl. m. Praze


Poruchy dodávky elektřiny

* Volání je zpoplatněno dle ceníku Vašeho poskytovatele telefonních služeb.

Poruchová linka distribuce je specializované pracoviště, které nepřetržitě přijímá hlášení poruch v dodávce elektrické energie na území Prahy a Roztok.

  • hlášení poruch v dodávce elektrické energie v zařízení PRE Distribuce
  • hlášení havarijních situací v cizím zařízení s rizikem ohrožení života či vzniku škod většího rozsahu
  • informace o průběhu obnovy dodávky elektřiny
  • informace o plánovaném vypínání
  • informace o spínání HDO (link is external)
  • hlášení poruch HDO (link is external) a elektroměrů
  • žádosti o připojení krátkodobého odběru
  • žádosti o vypínání odběratelských trafostanic
  • hlášení zahájení a ukončení práce revizních techniků v neměřené části domu

Co byste měli vědět, než začnete vytáčet telefonní číslo na Poruchovou linku distribuce?

Situaci při odstraňování poruchy velmi ulehčí, jestliže se sami pokusíte najít místo závady. K tomu Vám může pomoci náš stručný návod, nemáte-li nablízku odborníka. Na tomto místě je nutno zdůraznit, že odstraňujeme pouze poruchy v síti PRE Distribuce; poruchy ve vnitřní elektroinstalaci odstraňuje vlastník objektu.

Pokuste se zjistit:

  • stav hlavního jističe před elektroměrem, případně zda je v pořádku jištění jednotlivých obvodů v bytě
  • překontrolujte elektroměr – přítomnost všech fází (na displeji signalizace L1, L2, L3)
  • v případě, že je v domě nainstalovaný třífázový spotřebič (výtah, vodárna atd.), zda je plně funkční
  • pokuste se o identifikaci a přesvědčte se, zda se stejná závada nevyskytuje i v sousedním objektu

Při kontaktu s našimi operátorkami budete požádáni o:

  • specifikaci poruchy (co Vám nefunguje)
  • Vaše jméno a příjmení
  • přesnou adresu (čtvrť, ulice, číslo popisné i orientační)
  • telefonní spojení pro zpětný kontakt

Závěrem bychom Vás chtěli ubezpečit, že naše technické vybavení je dnes již na vysoké úrovni a o poruše většího rozsahu jsme informováni ihned při jejím vzniku prostřednictvím informačního systému. V tom případě vyjíždějí čety k odstranění závady ještě dříve, než se k nám stačí dovolat první zákazník, který je výpadkem postižen.

Proto Vás prosíme, je-li zřejmé, že se zřetelně jedná o rozsáhlejší výpadek sítě, nevolejte nám ihned. Vyčkejte asi 20 až 30 minut a poté nás kontaktujte. Budeme Vám moci, po uplynutí této doby, poskytnout více informací k dané poruše.


Poruchy dodávky plynu

Pohotovostní a poruchová služba = tel.číslo 1239 (nonstop)

  • Zákaznická linka
  • (po-pá 7-19 hod.)
  • tel.: +420 840 555 333

(Využití telefonního čísla, které je společné s Pražskou energetikou, a.s., Vám usnadní správu obou médií a při meziměstském volání zaplatíte vždy jen místní tarif).

  • Ústředna – spojovatelka
  • 267 171 111 (po–čt 7–16 hod., pá 7–13.30 hod.) - na tomto čísle nejsou poskytovány informace.
  • Fax na ústřednu 267 171 030

Poruchy dodávky vody a kanalizace

Call centrum

  • 840 111 112 – hlášení poruch NON STOP
  • Zákaznické centrum:
  • Dykova 3
  • Praha 10 Vinohrady
  • Zákaznické služby:
  • Po - Čt: 8.00 - 18.00 hod.
  • Pá: 8.00 - 15.00 hod.
  • Technické záležitosti:
  • Po a St: 8.00 - 18.00 hod.
  • Poštovní adresa:
  • Pražské vodovdy a kanalizace, a.s.
  • Ke Kablu 971
  • 102 00   Praha 10

Poruchy komunikací (mimo místních ve správě MČ)

Hlášení poruch a závad (díry, výtluky, dopravní signalizace, sesuvy, záplavy apod.)

Webová služba: http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava/web/hlaseni-poruch (link is external)